Då gör jag första inlägget på denna bloggen

I den här bloggen så kommer iallafall mina inlägg handla om mig och Haffix. Jag kommer skriva om träning då jag ska börja rida honom lugnt i början eftersom han har varit borta ett tag nu.

lite kort fakta
Både Haffix och Räkan ( beckas ponny ) kom till Sverige förra året den 12 juni, de kom direkt från Polen. Haffix är imort från Tyskland. Han är ganska bestämd från marken men jag ska öva horsemanchip med honom så det ska nog funka tillslut. Men han är en riktigt go ponny att rida, han har ett väldigt fint steg, han lyfter liksom upp bena i luften. Det kommer absolut komma en film på honom när jag rider honom ngn gång. Han har lite problem med galopen i höger varv, men det är bara en sak att öva på. Jag och rebecka ska med Haffix och Räkan åka på ridläger i sommar, där vi rider 2 pass om dagen och tränar med våra hästar.
Haffix hoppar inte särskilt bra, men är orädd och går även att köra gymkhana på.
Det kommer bli riktigt roligt med Haffix, Han kommer redan imorgon, så som jag längtat, bilder kommer imorgon :D

Ha en fortsatt trevlig fredag så hörs vi imorgon..

Lite små saker som jag köpte till honom idag :)



Vanlig blå-svart grimma



Och ett blått kedjegrimskaft ;)

Puss Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback